Pomiar ciśnienia w oponach rowerowych
Bardzo mocno napompowana opona stawia mniejszy opór podczas jazdy, dzięki czemu jest ona bardziej płynna. Jeżeli natomiast w oponie znajduje się mniej powietrza, opór jest większy, a tym samym jazda staje się trudniejsza. Bardzo ważne jest to, aby utrzymać ciśnienie na prawidłowym poziomie tak, aby nie było ani zbyt niskie, ani zbyt wysokie. Jak to zrobić?
Wielu osobom wydaje się, że im większe ciśnienie w oponie, tym lepiej. Dlatego często pompujemy rowery do oporu. Co ciekawe, wcale nie jest to tak oczywista kwestia. Dlaczego? Opona, w której jest bardzo wysokie ciśnienie, ma większą tendencję do podskakiwania na drogach, w których znajdują się nawet niewielkie dziury. Czyli paradoksalnie opór jazdy staje się jeszcze większy. Nie można także przesadzać w drugą stronę. Zbyt niskie ciśnienie może bowiem uszkodzić koło. Właśnie dlatego konieczne jest zachowanie odpowiedniego balansu między zbyt niskim, a zbyt wysokim ciśnieniem.