Budowa deskorolki – deck, grip, truck
Zacznijmy od tego, jak zbudowana jest typowa deska. Za przykład posłuży deskorolka klasyczna, gdyż to właśnie ona jest najczęściej widywana w miastach i służy do wykonywania trików na rampach i nie tylko.
Każda deskorolka oczywiście opiera się na tak zwanym blacie, czy też decku. Jest to największa część, do której montowane są pozostałe. Blaty najczęściej wykonuje się ze sklejki, do której częstym surowcem jest klon kanadyjski.
Na powierzchni deski znajdziemy grip. Jest to górna część każdej deski, na której spoczywają stopy skatera. Grip to nic innego jak warstwa papieru ściernego przyklejona do deski. Jest to bardzo ważny element, gdyż od niego zależy przyczepność stóp do deski. Do samego decka z pomocą tak zwanych montażówek przykręca się trucki, czyli elementy pozwalające na skręcanie. Truck w deskorolkach jest bowiem tak skonstruowany, by umożliwić przechylenie deski i tym samym skręcenie jej.
Do trucka przykręcane są kółka. Dziś najczęściej wykonuje się je z poliuretanu, a w środku zawierają one łożyska toczne. Te są bardzo ważne, gdyż im wyższy numer wedle wskaźnika ABEC, tym łożyska będą zapewniały mniejszy opór, czyli będzie można jeździć szybciej. Mają one różną wielkość oraz twardość. Im większe kółka, tym wolniej się rozpędzamy, lecz wyższa jest maksymalna prędkość możliwa do osiągnięcia na desce. Twardość kółek deskorolki wpływa na zdolność wykonywania akrobacji. Do tego zastosowania sprawdzają się kółka twarde. Deska może być wyposażona w inne elementy, lecz dziś się ich nie stosuje. Wyjątkiem są podkładki pod trucki, które mają przedłużać żywotność deski, lecz i ich skuteczność nie jest na tyle duża, by korzystał z nich prawie każdy skater.