Jaki rower crossowy – dwie drogi konstrukcji
Producenci omawianych tu rowerów decydują się z zasady na dwa nieco odmienne podejścia w kwestii geometrii. Jedni w proponowanych konstrukcjach imitują rozwiązania, które sprawdziły się w przypadku rowerów trekkingowych. Tym samym tworzą bardzo podobny sprzęt, tyle że pozbawiony pewnych elementów. Zaliczyć do nich można bagażnik, błotniki i inne dodatki. W rezultacie rower crossowy otrzymuje bardziej sportowy charakter.
Drugie podejście to, jak można się domyślić, postawienie na kształt bliższy stricte sportowemu. W tym przypadku rama będzie miała inny kształt, w którym bardziej uwidaczniać będą się ostre i mocne rysy. Pozycja rowerzysty w przypadku rowerów crossowych tego typu będzie też nieco bardziej pochylona. Sprawdzą się przy szybszej jeździe, jak też podczas długich podróży. Zresztą zarówno pojazdy pierwszego jak i drugiego typu mają charakter uniwersalny. Różnice to delikatne przesunięcie akcentów w stronę trekkingową lub sportową. Z jednej więc strony, jak stwierdziliśmy, można zdecydować się na rower crossowy niezależnie od celów. Z drugiej, jeżeli chcesz dostroić jednoślad do bardzo konkretnych wymagań, możesz to uczynić.
Z zasady rowery crossowe posiadają ramę wykonaną z aluminium i koła, które mają dwadzieścia osiem cali. Jest to pewien standard obowiązujący w przypadku tych pojazdów. Choć rzecz jasna możesz znaleźć modele nieco odmienne. W takich przypadkach konstrukcja bądź wielkość kół mają za zadanie kłaść większy nacisk na określone aspekty takie jak szybkość czy zwrotność.