Linka/Spirala
Jest to najprostszy typ zabezpieczenia roweru przed kradzieżą. Niestety z tego też powodu wcale nie zapewnia dobrej ochrony. Linkę tworzy się bowiem ze specjalnie splecionych ze sobą drutów, które bardzo łatwo przeciąć. Nie oznacza to jednak, że nie jest ona użyteczna. Z linki można skorzystać w roli dodatkowego zabezpieczenia, gdy chcemy mieć pewność, że złodziej nie ukradnie nam tak łatwo koła, czy też siodełka, jeśli korzystamy z drogiego elementu.
Linka zbrojona
Linka zbrojona zabezpiecza rower nieco lepiej. Wciąż jednak jej skuteczność w kwestii ograniczania ryzyka kradzieży nie jest specjalnie duża. Mimo wszystko sprawdza się nieco lepiej od zwyczajnej linki. Wszystko przez to, że pierścienie, które chronią linkę, są zamocowane przegubowo, a ponadto osłonięte tworzywem sztucznym. Taka linka stanowi więc nieco lepsze zabezpieczenie od standardowej. Mimo wszystko nie jest raczej wystarczająca na główne zabezpieczenie.
Łańcuch
Jedna z najlepszych form ochrony roweru. W przypadku łańcucha poziom zabezpieczenia roweru, gdyż oczywiście znacznie trudniej jest go przeciąć, szczególnie w biały dzień. Łańcuch ma formę połączonych ze sobą ogniw, najczęściej z hartowanej stali, które często są dodatkowo osłonięte. Przeciąć taki łańcuch jest naprawdę trudno, a do tego wymaga już nieco mocniejsze sprzętu, co naturalnie utrudnia pracę złodziejowi.
U-Lock
U-lock to rodzaj zabezpieczenia, który powszechnie uznawany jest za najlepsze zapięcie do roweru. Jest to bowiem bardzo mocny pałąk ze stopów stalowych lub tytanowych w kształcie litery U, który przypomina nieco ogromną kłódkę. Zapięcie U-Lock umożliwia łatwiejsze przypięcie roweru niż w wypadku łańcucha. Do tego jest naprawdę solidne.
Zabezpieczenie składane
Składane zabezpieczenie do roweru można uznać za pewnego rodzaju połączenie U-locka oraz łańcucha. Z jego pomocą można przymocować rower tak samo mocno i solidnie jak wykorzystując powyższe sposoby, również trudno takie zabezpieczenie sforsować, a do tego jego waga jest niższa i dzięki temu, że można je złożyć, nie ma problemu z transportem tego zapięcia w trakcie jazdy na swoim rowerze.
Rodzaj zamka — na klucz i na kod
Przy dzieleniu zabezpieczeń na rodzaje nie można też zapomnieć o tym, co będzie pozwalać na ich odblokowanie. Najpopularniejsze są dwa sposoby. Pierwszy to wykorzystanie prostego kluczyka, którym przekręcamy zamek. Drugi to kod, a dokładniej specjalny kilkucyfrowy szyfr wpisywany na przeznaczonym do tego zapięciu. To, który sposób jest lepszy to raczej kwestia osobistych preferencji. Skuteczność zależy bowiem od jakości zabezpieczenia. Najtańsze nie będą stanowić żadnego problemu osoby, którą interesuje kradzież roweru. Dlatego najlepiej wybrać to, co nam pasuje, lecz oferuje wysoki poziom zabezpieczenia.