Budowa hulajnogi elektrycznej
Na samym początku dobrym pomysłem będzie zapoznanie się z elektrycznymi hulajnogami od strony konstrukcyjnej. Wbrew pozorom hulajnogi napędzane przez silniki elektryczne nie są skomplikowanymi pojazdami. Podstawy są dokładnie takie same jak w zwyczajnych modelach. Główna różnica to nieco grubszy deck zwany też podestem. To w nim są bowiem montowane baterie, które jednak sporo zajmują. Silnik z reguły jest zamocowany przy przednim lub tylnym kole.
Dodatkowo inne są hamulce. W klasycznej wersji bardzo często są stosowane tak zwane hamulce nożne, czyli po prostu kawałki metalu, które trzeba docisnąć do tylnego koła. Hulajnogi te poruszają się z takimi prędkościami, że wymagane są bardziej rozbudowane układy hamowania. Dlatego spotkamy hamulce bębnowe lub tarczowe, które obsługuje się z pomocą manetki przymocowanej do kierownicy.
Kolejną różnicę stanowią koła. W elektrycznych hulajnogach bardzo często są stosowane bowiem koła z tradycyjnymi gumowymi oponami. Lepiej nadają się do jazdy z wysokimi prędkościami, gdyż zapewniają wyższą przyczepność. Informacje na temat jazdy możemy z kolei wyczytać z elektronicznego wyświetlacza przymocowanego do kierownicy. Z reguły wyświetla się na nim informacje takie jak aktualna prędkość, a także stan naładowania akumulatorów lub zasięg jazdy przed naładowaniem.