Jak wyregulować mostek w rowerze?
W produkowanych obecnie rowerach można spotkać dwa rodzaje mostków: regulowane (najczęściej wykorzystywane w rowerach trekkingowych i miejskich) oraz pozbawione regulacji. Na początek skupmy się na pierwszym rodzaju. W przypadku mostków regulowanych manipulowanie nimi odbywa się za pomocą poluzowania śruby lub odblokowania małej dźwigienki. Dzięki nim mamy możliwość ustawić odpowiednią wysokość, a następnie ponownie zablokować mechanizm.
Warto jednak wiedzieć, że mostki pozbawione regulacji również można przystosowywać do własnych potrzeb. W ich przypadku wysokość kierownicy ustala się, dokładając podkładki pod wspornik. Tego rodzaju regulacja posiada jednak ograniczenia w postaci długości rury widelca. Istnieją także mostki, które posiadają kąt nachylenia wynoszący 0 stopni. W ich przypadku możemy jedynie obrócić wspornik, tym samym zmieniając pochylenie z kąta dodatniego na ujemny.
Niestety w wyżej opisanym przypadku nie ma możliwości zmienienia kąta nachylenia oraz długości. Rozwiązaniem tego problemu może być jedynie kupno nowego modelu, którego parametry będą dopasowane do naszych oczekiwań. Z mostkami pozbawionymi regulacji możemy spotkać się głównie w przypadku rowerów sportowych. Dłuższy mostek i mniejszy kąt nachylenia przekłada się na bardziej opływową sylwetkę przyjmowaną przez rowerzystę. Takie rozwiązania są najczęściej spotykane w rowerach szosowych. Krótszy wspornik o większym kącie nachylenia przekłada się na większy komfort jazdy.
Jeśli szukasz mostka rowerowego, który będzie idealnie dopasowany do posiadanego przez Ciebie jednośladu, koniecznie sprawdź ofertę sklepu rowerowego Decathlon. Znajdziesz tam szeroki wybór różnych typów mostków, pośród których na pewno odszukasz model dla siebie.