10 stopni uczniowskich – Cup
10 – biały – oznacza najniższy stopień w Taekwon-do. Symbolizuje brak doświadczenia, czystość i niewinność. To jedyny poziom, na który nie przeprowadza się egzaminu.
9 – biały z żółtą belką. Aby go uzyskać, kandydat musi umieć poprawnie wykonać przepisany układ i sparing z innym zawodnikiem. Musi także umieć bronić się przed chwytami, kopnięciami i uderzeniami pięścią.
8 – żółty. Symbolizuje ziemię, w której kiełkuje zasiane ziarno wypuszczające pierwsze pędy. Wymogi do awansu są podobne do powyższego, jednak trzeba wykonać nieco bardziej skomplikowany układ i złamać odpowiednio przygotowaną deskę obiema rękami i stopami.
7 – żółty z zieloną belką. Do awansu trzeba opanować kolejne techniki i umiejętność łamania dwucalowej deski ręką i jednocalowej deski stopami. Trzeba również przeprowadzić trudniejszy sparing z jednym krokiem.
6 – zielony. Wzrost rośliny i wypuszczanie liści. Awans wymaga opanowania walki z drzewcem jednostopniowym i drzewcem w stylu dowolnym. Uczeń musi również wykazać się umiejętnościami samoobrony i przebić dwucalowe deski, używając obu rąk i nóg.
5 – zielony z niebieską belką. Trzeba nauczyć się nowego układu, skutecznie bronić się przed chwytami i pałkami i kopnięciem z wyskoku rozbić 1-calową deskę.
4 – niebieski. Ten kolor symbolizuje niebo, do którego wytrwale dąży wzrastająca roślina. Wymagania podobne do powyższych. Wymagany jest trudniejszy układ i umiejętność złamania jednocalowej deski kopnięciem obrotowym.
3 – niebieski z czerwoną belką. Do zdobycia wymagana jest umiejętność obrony przed chwytami, pałkami, nożami i wieloma nieuzbrojonymi przeciwnikami. Uczeń musi również złamać deskę o grubości dwóch cali kopnięciem z obrotu.
2 – czerwony. Symbolizuje krew, ma ostrzegać przeciwników przed niebezpieczeństwem i przypominać adeptowi, że mimo posiadania wysokich umiejętnośći powinien unikać walki. Test taki jak wyżej, ale uczeń musi umieć złamać 3-calową deskę dowolnym kopnięciem.
1 – czerwony z czarną belką. Oznacza najwyższe umiejętności ćwiczącego adepta. Aby go uzyskać, należy opanować bardzo duży zasób technik i umiejętność złamania dwóch trzycalowych desek.