Jak wybrać dętkę
Zanotuj wszystkie informacje widoczne na boku opony (średnica i przekrój). Na przykład x 29x1,90 oznacza, że opona ma 29 cali średnicy i 1,90 cala szerokości.
Z boku opony znajdziesz również wymiary w mm w międzynarodowej jednostce ETRTO.
Na przykład 50-622 oznacza, że opona ma 50 mm szerokości na 622 mm średnicy wewnętrznej (czyli około 29x1,90).
Demontaż dętki
Zdemontować zużytą dętkę za pomocą łyżek do opon DECATHLON.
Weryfikacje przed założeniem nowej dętki
Sprawdzić stan opony, wymienić ją, jeśli zachodzi potrzeba.
Upewnić się, że nic nie jest wbite w oponę.
Sprawdzić stan taśmy na obręcz.
Nawet lekko pęknięta taśma na obręcz może spowodować przebicie.
Sprawdzić, czy obręcz nie posiada widocznych uszkodzeń, które mogłyby przebić dętkę.
Montaż dętki
Obejrzeć film przed rozpoczęciem.
Lekko napompować dętkę, aby uniknąć przyszczypnięcia.
Włożyć wentyl w otwór w obręczy, respektując typ wentyla przewidziany w danej obręczy.
Ułożyć dętkę w oponie, popchnąć dętkę, aby ułożyła się we wklęsłości obręczy.
Zwróć uwagę, aby nie przyszczypnąć dętki podczas ostatecznego montażu opony.
Montaż opony
Rozpocząć montaż opony od przeciwnej strony w stosunku do wentyla.
Lekko napompować dętkę, aby uniknąć przyszczypnięcia.
Nigdy nie używać narzędzi do zamontowania opony, gdyż grozi to przebiciem dętki.
Pompowanie opony
Ostrożnie pompować oponę do ciśnienia zalecanego przez producenta (widocznego z boku opony, wyrażonego w PSI lub w barach, 1 bar = 14,51 PSI).
Regularnie sprawdzać dobre ułożenie opony podczas pompowania.
Porada profesjonalisty
Aby zapobiec przebiciu dętki przez przyszczypnięcie i uzyskać największą skuteczność opony, zalecamy regularne sprawdzanie i, jeśli to konieczne, uzupełnianie ciśnienia w oponie przed każdym wyjazdem.
Skład
Część główna: 100.0% Kauczuk syntetyczny
Główne wypełnienie: 5.0% Celuloza, 40.0% Glycerol, 55.0% Woda
Wentyl: 100.0% Mosiądz
Pokrowiec: 100.0% Polipropylen
Porady dotyczące przechowywania
Należy transportować dętki w opakowaniu chroniącym je przed przebiciem (pojemnik transportowy, oryginalne opakowanie...).
Ograniczenia
Nie naprawia przebić na boku opony.
Testy
Aby zapewnić optymalną jakość, sprawdzamy 100% naszych dętek poprzez napompowanie ich i pozostawienie pod ciśnieniem przez 8 godzin.