Jak wybrać dętkę
Zanotuj wszystkie informacje widoczne na boku opony (średnica i przekrój). Na przykład 16 x 1,50 oznacza, że opona ma 16 cali średnicy i 1,50 cala szerokości.
Z boku opony znajdziesz również wymiary w mm w międzynarodowej jednostce ETRTO.
Na przykład 38-305 oznacza, że opona ma 38 mm szerokości na 305 mm średnicy wewnętrznej (czyli około 16 x 1,50).
Demontaż dętki
Zdemontować zużytą dętkę za pomocą łyżek do opon DECATHLON.
Weryfikacje przed założeniem nowej dętki
Sprawdzić stan opony, wymienić ją, jeśli zachodzi potrzeba.
Upewnić się, że nic nie jest wbite w oponę.
Sprawdzić stan taśmy na obręcz.
Nawet lekko pęknięta taśma na obręcz może spowodować przebicie.
Sprawdzić, czy obręcz nie posiada widocznych uszkodzeń, które mogłyby przebić dętkę.
Montaż dętki
Obejrzeć film przed rozpoczęciem.
Lekko napompować dętkę, aby uniknąć przyszczypnięcia.
Włożyć wentyl w otwór w obręczy, respektując typ wentyla przewidziany w danej obręczy.
Ułożyć dętkę w oponie, popchnąć dętkę, aby ułożyła się we wklęsłości obręczy.
Zwróć uwagę, aby nie przyszczypnąć dętki podczas ostatecznego montażu opony.
Montaż opony
Rozpocząć montaż opony od przeciwnej strony w stosunku do wentyla.
Zakończyć montaż przy wentylu, aby uniknąć przyszczypnięcia.
Nigdy nie używać śrubokrętu, ani łyżki do opon do zamontowania opony, gdyż grozi to przebiciem dętki.
Pompowanie opony
Ostrożnie pompować oponę do ciśnienia zalecanego przez producenta (widocznego z boku opony, wyrażonego w PSI lub w barach, 1 bar = 14,51 PSI).
Regularnie sprawdzać dobre ułożenie opony podczas pompowania.
Porada profesjonalisty
Aby zapobiec przebiciu dętki przez przyszczypnięcie i uzyskać największą skuteczność opony, zalecamy regularne sprawdzanie i, jeśli to konieczne, uzupełnianie ciśnienia w oponie przed każdym wyjazdem.
Skład
Część główna: 10.0% Mosiądz, 90.0% Izobutylen Izopren Kauczuk butylowy
Porady dotyczące przechowywania
Należy transportować dętki w opakowaniu chroniącym je przed przebiciem (pojemnik transportowy B'Twin, oryginalne opakowanie...).
Ograniczenia
Nie naprawia przebić na boku opony.
Testy
Aby zapewnić optymalną jakość, sprawdzamy 100% naszych dętek poprzez napompowanie ich i pozostawienie pod ciśnieniem przez 8 godzin.